چکار کنیم که دیگر در منزلمان سوسک نبینیم؟
نوشته شده توسط : ادمین

چکار کنیم که دیگر در منزلمان سوسک نبینیم؟

سمپاشی سوسک ریز

اصفهان امروز

یکی از شایع ترین مشکلات موجود ، که بسیاری را درگیر خود کرده است ، حضور انواع سوسک ها در منازل می باشد. سوسک ها دارای شکل ها و گونه های مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف خانه می توان آنها را مشاهده کرد. این حشره موذی از روشهای مختلفی وارد خانه شده و آسایش افراد ساکن در آن خانه را تحت شعاع قرار می دهد. حضور سوسک ها در خانه افراد نشان از کثیف بودن محیط نیست. بلکه این حشره از طرق مختلف وارد خانه می شود. نمی توان به صورت دقیق محل زندگی این حشره و یا راه ورود آن به خانه را متوجه شد. بر اساس بررسی های انجام شده ، سوسک ها اغلب از لوله کشی ها وارد خانه می شوند. اما بهتر است ، در وسایل خود که مدتی است ، بدون استفاده مانده اند ، نیز حضور این حشره را پیش بینی کنید. از آنجایی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از حضور سوسک در خانه نیست ، توصیه می شود ، که از گزینه سمپاشی سوسک بهره بگیرید.

 

یکی از شایع ترین مشکلات موجود ، که بسیاری را درگیر خود کرده است ، حضور انواع سوسک ها در منازل می باشد. سوسک ها دارای شکل ها و گونه های مختلفی می باشند که در قسمت های مختلف خانه می توان آنها را مشاهده کرد. این حشره موذی از روشهای مختلفی وارد خانه شده و آسایش افراد ساکن در آن خانه را تحت شعاع قرار می دهد. حضور سوسک ها در خانه افراد نشان از کثیف بودن محیط نیست. بلکه این حشره از طرق مختلف وارد خانه می شود. نمی توان به صورت دقیق محل زندگی این حشره و یا راه ورود آن به خانه را متوجه شد. بر اساس بررسی های انجام شده ، سوسک ها اغلب از لوله کشی ها وارد خانه می شوند. اما بهتر است ، در وسایل خود که مدتی است ، بدون استفاده مانده اند ، نیز حضور این حشره را پیش بینی کنید. از آنجایی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از حضور سوسک در خانه نیست ، توصیه می شود ، که از گزینه سمپاشی سوسک بهره بگیرید.

 

 

شیوه زندگی سوسک ها

 

اغلب سوسک ها در ابتدا مکانی را که تاریک بوده و کم تر در دسترس انسان است ، را انتخاب می کنند. سپس در آن مکان مستقر شده و شروع به تخم گذاری می کنند. این حشره موذی در هر بار تخم ریزی ، در حدود 48 تخم می گذارد. همین امر باعث می شود ، که سرعت نشر و تکثیر آنها بسیار سریع رخ دهد.

تخم های این حشره موذی و آزاد دهنده ، به صورت مستطیل های قهوه ای رنگ می باشد. سوسک ها اغلب تخم های خود را در مکانهای تاریک قرار می دهند. لازم به ذکر است ، که سوسک ها اغلب در شب هنگام حرکت کرده و جا به جا می شوند.

 

مشکلات حضور سوسک های خانگی

 

سوسک ها در خانه مشکلات بسیاری را برای ساکنین ایجاد می کنند. به صورتیکه این حشرات چندش آور ، دارای آلودگیهای مختلفی در خانه می باشند. به همین خاطر لازم است تا از روشهای مختلفی برای سمپاشی سوسک فاضلاب و گونه های دیگر آنها بهره گرفت. این حشره به دلیل آنکه از مواد آلوده و کثیف اغلب تغذیه می کند ، آلودگی را نیز در مکانهای مختلف نشر می دهد. به همین خاطر حضور او در محل زندگی انسان ، باعث ایجاد بیماریهای متعددی می شود. بسیاری از افراد به گازی که سوسکها از خودش ایجاد می کنند ، حساسیت داشته و برای آنها ایجاد آلرژی می کند.

 

تعذیه سوسک ها از چیست؟

 

اغلب سوسک ها علاقه بسیاری به تغذیه از طریق مواد آلوده دارند. البته این دسته از حشرات هر چیزی که در اطرافشان وجود داشته باشد را غذا می پندارند. به شکلی که از مو و مدفوع حیوانهای مختلف و انسان نیز تغذیه می کنند. این حشره موذی و چندش آور ، بیش تر در محیط آشپزخانه که پر از تکه های مواد خوراکی می باشد حضور دارد.

یکی از روشهای پر بازده برای سمپاشی سوسک ، استفاده از سم های مختلف خوراکی است. چرا که سوسک ها از خوردن هیچ چیز دریغ نمی کنند.

 

سمپاشی سوسک ریز

 

سوسک های ریز اغلب به سوسک های آلمانی شهرت دارند. این دسته از سوسک ها یکی از موذی ترین حشرات در دنیا می باشند. چرا که از بین بردن آنها بسیار سخت و پر دردسر است. بسیاری از افراد تصور می کنند که با استفاده از حشره کش های قوی می توان از شر سوسک ها خلاص شد. اما لازم به ذکر است، که سمپاشی سوسک ریز را مقاوم تر می کند. از طرفی بهره گرفتن از مواد شیمیایی قوی برای ساکنین خانواده مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث سقط جنین و یا مشکلات تنفسی می شود.

برای از بین بردن این دسته از سوسک ها بسیاری از سمپاشی گیاهی استفاده می کنند ، اما این مورد نیز بر روی سوسک هیچ گونه تاثیری ندارد ، چرا که تنها قادر به از بین بردن سوسک های بالغ است و در برابر تخم سوسک ها هیچ گونه قدرتی ندارد. از بین بردن این دسته از سوسک ها نیاز به حضور متخصصین دارد. به شکلی که باید به شرکت های سمپاشی سوسک مراجعه کرد و از آنها کمک خواست.

راه حلی که شرکت سمپاشی سوسک کیان پاک برای مقابله به سوسک آلمانی ارائه می کند ، استفاده از ژله و یا پودرهای خوراکی به همراه سمپاشی مایع است.

 

 

سمپاشی سوسک کابینت

 

برای سمپاشی سوسک کابینت لازم می باشد که به تخم های این حشره آسیب زد. سوسک های کابینت یا همان سوسک آشپزخانه یکی از پر دردسر ترین حشرات موذی می باشند. اینگونه از سوسک ها نیز در دسته سوسک های آلمانی قرار می گیرند ، به شکلی که از بقیه سوسک های موجود ریز تر بوده و اغلب در درزهای موجود در آشپزخانه ها مخفی می شوند.

این گونه از سوسک ها ، اغلب در محیط هایی که گرم ، مرطوب و تاریک تر می باشند قرار گرفته و تخم گذاری می کنند. در نتیجه برای از بین بردن آنها باید پشت یخچال ، درز کابیت ها ، پشت رادیاتور و ... را مورد هدف قرار داد. اینگونه از سوسک ها به دلیل زندگی در محیط آشپزخانه و حضور در اطراف مواد خوراکی خانواده ، می توانند باعث ایجاد مسمومیت های غذایی و این دست بیماری ها شوند. در نتیجه باید در از بین بردن آنها بسیار سرعت عمل به خرج داد.

 

بهترین فصل برای سمپاشی سوسک چه زمانی است؟

 

از آنجایی که سوسک ها اغلب در فصول گرم سال تخم گذاری می کنند ، بهترین فصل برای سمپاشی سوسک ، در فصل بهار می باشد. چرا که ماه های فروردین و اردیبهشت زمانی است که سوسک ها شروع به تخم گذاری می کنند. در نتیجه لازم است تا در همان ابتدای کار خانه خود را مورد بررسی قرار داده و با کمک گرفتن از افراد متخصص ، مانع از تکثیر این حشره چندش آور در خانه شوید.

البته تنها این دو ماه از سال ، خانه شما مورد حمله سوسک ها و حشرات موذی نیست. بلکه لازم است تا در اواسط فصل تابستان نیز به سمپاشی سوسک اقدام کرد. این اتفاق می تواند در مرداد ماه رخ دهد تا خیال شما از بابت عدم حضور این حشره در خانه خود به صورت کامل راحت شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: